מדריך WooCommerce למתחילים – איך למכור ברשת?

מדריך WooCommerce למתחילים – איך למכור ברשת

יותר עסקים ויזמים יכולים למכור היום ישירות מהרשת, בלי לצאת מהבית ובלי להשקיע עשרות או מאות אלפי שקלים בהקמת אתר. תוסף WooCommerce הופך את החיים של ישראלים רבים (ולא רק) לפשוטים יותר ומקל על האפשרות למכור מהרשת.

מערכת בניית האתרים הפופולארית “וורדפרס” (WordPress) הופכת את החיים של המשווקים והעסקים לפשוטים יותר. עם התוסף הפופולארי ווקומרס (WooCommerce) אפשר תוך זמן קצר להעמיד חנות אינטרנטית ולהתחיל למכור. האם החיים באמת כאלה פשוטים? ואיך הכי נכון להתחיל למכור ברשת? על כך בכתבה שלפניכם.

הכרות עם WooCommerce

האפשרות למכור ברשת ואם אפשר אז גם באופן אוטומטי, מעניינת בעלי עסקים רבים ולא רק. העולם הגלובלי קרוב מתמיד, רכישה מסין אפשרית בקליק אחד ומכירת מוצרים, יצירות ושירותים, אפשרית גם היא. כדי להצליח למכור ברשת עלינו לדאוג קודם כול להקמת פלטפורמה מתאימה כולל שלושת המרכיבים הבאים:

  1. פלטפורמה להצגת מוצרים
  2. אמצעי סליקה
  3. מערכת ניהול הזמנות

תוסף WooCommerce מספק את כל אלה והופך את החיים לפשוטים. הורדת התוסף לאתר וורדפרס מאפשרת לתכנן, לעצב ולנהל חנות של ממש. ניתן להציג מוצרים, למכור שירותים ומנויים, לנהל בחוכמה את המלאי, להציע קופונים ועוד שלל אפשרויות.

מעבר לווקומרס, ישנן עוד מערכות אשר אינן מהוות תוסף לוורדפרס אלא למערכות הקמת אתרים אחרות כמו: מנג’טו, שופיפיי, פרסטה-שופ ואחרות. אחוז המשתמשים שבוחרים בתוסף זה עומד על כ-70% וכל השאר נחלקים בין שאר המערכות.

היתרונות של WooCommerce רבים. התוסף הבסיסי הוא חינמי, מדובר במערכת קוד פתוח שמאפשרת לבצע שינויים, ישנן תבניות רבות שניתנות לעיצוב ולרכישה כך שאפשר ליצור מראה ייחודי וישנם מפתחים שמכירים את העבודה היטב ויוכלו לשדרג את החנות הסטנדרטית ולהתאימה לצרכים האישיים.

החסרונות של המערכת טמונים קודם כול בחוסר ידע. אנשים שמעולם לא התנסו בהקמת אתר עשויים למצוא עצמם מסתבכים, מבזבזים זמן ולא מרוצים מהתוצאה. כמובן, ניתן להתגבר על החיסרון עם אנשי מקצוע מנוסים בעלי תיק עבודות וניסיון בתחום.

איך למכור ברשת?

מכירה ברשת מתבצעת בדרכים שונות. היא יכולה להיות “אוטומטית” ויכולה להיות על ידי יצירת קשר בין הקונים לבנינו (או מי מטעמנו). חנות אינטרנטית מאפשרת לתהליך המכירה להתבצע ללא כל תלות בך, בכל שעה ויום (אם כי שומרי שבת יכולים לבחור להתקין תוסף אשר מונע מהאתר למכור ביום שבת).

חשוב להבין כי המכירה ברשת לא מתרחשת מעצמה וכי יש צורך בשלושה שלבים: בשלב הראשון על הקהל להיחשף לחנות ולתוכן. בשלב השני הוא צריך להתחבר למוצרים ולשירותים המוצעים לו. בשלב השלישי הוא צריך לסמוך על האתר כך שירגיש בנוח לשלם ולסלוק באמצעות כרטיס האשראי (או אמצעי אחר).

מערכת WooCommerce מאפשרת לך להתנהל בחוכמה ולהעביר את הקהל שלך דרך שלושת השלבים (ולעתים אפילו תוך זמן קצר). המערכת נוחה לשימוש, היא מתאימה לקידום ברשת, ניתן לעצב את האתר כך שאנשים ייהנו לבקר בו וניתן לבצע סליקה ללא תלות בגורם נוסף.

איך למכור ברשת?

5 טיפים להקמת וקידום אתר ווקומרס

הקרבה של העולם הדיגיטלי לכל אחד ואחת מאיתנו אומרת שמצד אחד אפשר להרחיב את היכולת ומצד שני שישנם כבר מספר אנשים שעשו את זה קודם. עצם העובדה שמישהו הקים חנות אינה אומרת שאין מקום לעוד חנויות, אך היא אומרת שיש לעשות את העבודה בצורה הנכונה. את הטיפים הבאים ריכזנו לאלו שרוצים להצליח בתהליך הקמת וקידום אתר ווקומרס:

הקמת אתר מקצועי

נכון להגיד שאפשר להקים אתר וורדפרס באופן עצמאי ולשים תוסף. עם זאת, היום הצרכנים מצפים לאתר שנראה מעולה, שכיף לגלוש בו ומעריכים נראות מעולה. אם בעבר אתר מכירות דרש השקעה של עשרות אלפי שקלים, לרוב זה לא המצב היום ואפשר ליצור אתרים יפיפיים בתקציבים מותאמים אישית.

חשיבה על מיתוג

כדאי לחשוב כבר בתחילת הדרך על המיתוג. מה יגרום לגולשים לזהות ולהזדהות עם האתר והתוכן שלו. חנויות פיזיות אשר רוצות להתפתח באינטרנט, יעשו טוב אם יתבססו על המותג הקיים. אתר ווקומרס יחיד ומיוחד, עם ויזואליות מושכת, יחזיר אליו את הגולשים שוב ושוב (ובהתאם המכירות צפויות להיות גדולות).

מחקר מתחרים

בעידן הדיגיטלי אי אפשר להתעלם מהמתחרים. הם נמצאים שם, יש להם ויזואליות והם משקיעים בפעולות קידום אתרים. מחקר המתחרים יבחן את הנראות שלהם, כיצד הם מנסים לקדם את עצמם ויוביל ליצירת אסטרטגיה לבניית וקידום האתר (אם עוד אין לך אתר קיים).

יצירת חווית משתמש מושלמת

בשנת 2020 גם הגולשים וגם גוגל שמים דגש על חווית גלישה מושלמת, גם מהמכשיר הסלולרי וגם מהמחשב. חשוב מאד להבין כיצד הגולש “יטייל” באתר, שהוא יבין היכן ללחוץ כדי להגיע לעמוד הרצוי ולדאוג לעמודי מכירה ידידותיים. מרכיבי חווית משתמש מורכבת מאסתטיקה של האתר, נגישות, יעילות, סיפוק ומרכיבים נוספים כאשר ישנם אנשי מקצוע שמתמחים בתכנון החוויה.

תשומת לב לקידום האתר

העובדה שתוסף ווקומרס הופך את החיים לפשוטים יותר לא אומרת שהאתר יתקדם מעצמו. מחקר מילות מפתח, דגש על SEO, תיאור מוצרים בצורה הנכונה ופעולות קידום אתרים – הכרחיים להצלחה ולמכירות. הקמת אתר אשר מראש מתאים לקידום הופכת את העבודה לפשוטה יותר ומגדילה את הסיכוי לראות תוצאות חיוביות תוך זמן קצר.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×