רוצים לקדם את האתר? תתחילו בשיפור מהירות!

רוצים לקדם את האתר תתחילו בשיפור מהירות

אתר מהיר אשר עולה ללא עיכובים תורם לחוויית המשתמשים באתר. הגולשים וגם מנועי החיפוש אינם סבלניים עוד לאתרים איטיים ועשויים לנטוש את האתר עוד לפני שהוא הופיע מולם. אם האתר שלכם עולה באיטיות, הגיע הזמן לשפר את מהירות הטעינה שלו.

אם בעבר הגולשים היו מוכנים להמתין שניות ארוכות עד שהאתר יפתח בפניהם, היום הם ימתינו שניות ספורות ואם האתר לא נפתח, הם ימשיכו הלאה (בהנחה שלא מדובר על אתר ממשלתי שהם חייבים להיכנס אליו). מבחינת בעלי האתרים המשמעות היא שיש להיות עם אצבע על הדופק ולדאוג שהאתר יעלה במהירות וכך הדפים הפנימיים שלו.

יצירת חוויית משתמש מעולה

נדמה שהיום כולם מדברים על “חוויית המשתמש” ולא במקרה. הסבלנות של הגולשים מצטמצמת כבר שנים וככל שעליהם להתאמץ יותר כדי לגלוש באתר, כך עולה הסיכוי שהם יעזבו אותו במהרה. ככל שהגולש מבין טוב יותר ומהר יותר לאן הוא הגיע – כך ניתן לשער שהוא יישאר יותר זמן באתר (בהנחה שהתוכן רלוונטי עבורו).

הקשר למהירות האתר מובהק. ככל שלוקח לאתר או לעמודים בו יותר זמן להיפתח, כך הגולש צריך יותר סבלנות ויעדיף לחפש את המידע במקום אחר. אם נשווה את זה לקופות בסופר, אם עומדות בפנינו שתי קופות – האחת עם תור ארוך והשנייה פנויה, ברור שנפנה לזו הפנויה. הגולשים לא סבלניים לאתרים איטיים ולכן אחת המשימות החשובות בקידום אתרים תהיה שיפור מהירות או אופטימיזציית מהירות בשפה המקצועית.

הלכה למעשה – טיפים לשיפור מהירות האתר

לאחר שהבנו כי קידום אתרים מחייב התייחסות למהירות האתר, נותר לבחון כיצד נוכל לשפר את המצב הנוכחי:

1. תמונות

ככל שמשקלן של התמונות באתר גבוה יותר כך הוא עשוי להיות איטי. יש לבחון את התמונות ולצמצם אותן למשקל המינימלי בלי לפגוע באיכות.

2. פלאגינים

אתרי וורדפרס הפכו את חיינו לפשוטים הרבה יותר עם שלל פלאגינים שפותרים בעיות רבות, אך באותו הזמן תופסים משאבים ולעיתים יוצרים קוד בעייתי.

3. זיכרון מטמון

הכנסת תוסף זיכרון מטמון יכול להפחית באופן משמעותי את מהירות הכניסה לאתר. מדובר על מגוון תוספים למערכת וורדפרס ( לדוגמא – WP ROCKET).

4. בדיקת קוד

העולם מתקדם וכך גם הקוד. במיוחד באתרים שעלו לאוויר לפני שלוש שנים ויותר, מומלץ לבצע בדיקה לאתר באחד הכלים הפופולריים כגון Google page insights או GTMetrix ולפעול על פי ההמלצות.

5. CDN

בחלקים מסוימים ובעיקר כאשר מדובר באתרים גדולים עם הרבה טראפיק יש לשקול שימוש ב-CDN כגון Cloudflare להאצת זמן הטעינה של התוכן הסטטי. חשוב מאוד לבדוק את המיקום הגיאוגרפי של השרתים.

6. ריבוי הפניות ושגיאות 404

אתרים עם הפניות רבות (301) ודפים שלא נמצאים (404), עלולים להיות איטיים כיוון שמנוע החיפוש צריך לבצע יותר פעולות כדי לאתר את המידע המבוקש.

7. ספק האחסון

לעתים הסיבה לאיטיות של האתר נובעת מעומסים בשרת האחסון. בדרך כלל ניתן לזהות עומסים בפרמטר TTFB. במקרה שזמן התגובה של השרת גבוה הטיפול יתבצע מול חברת האחסון. יש לוודא כי הבעיה לא חוזרת על עצמם, לבחון עומסים בזמני שיא ולהיות במעקב כדי לוודא שהבעיה אכן טופלה.

8. הפניות לשירותים חיצוניים

אתרים שעושים שימוש בשירותים חיצוניים (כגון פונטים, וידאו מוטמע, קודים למעקב, ספריות קוד) עשויים להיות איטיים כשהבעיה היא במקור ממנו המידע נטען. במקרה זה יש לבדוק את אפשרויות להטמעה נכונה שלא תפריע לתצוגת התוכן וכן לבחון את האפשרות להטמעה לוקאלית.

מה עכשיו?

מרגישים שהאתר זז לאט מדי? זה הזמן ליצור קשר, לעשות בדיקה מקצועית, לגלות מה מאט את האתר וכיצד ניתן לשפר את הנתונים ומכאן גם את חווית הגלישה באתר שלכם.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×