10 הדיברות לבעלי עסקים בפייסבוק

10 הדיברות לבעלי עסקים בפייסבוק

צילום: מאגר תמונות

אלפי שנים אחרי שמשה העניק לבני ישראל את המדריך הראשון בהיסטוריה – 10 הדיברות,

מארק צוקרברג ברא את פייסבוק – הפלטפורמה המושלמת לשיווק עסקי.

צוקרברג לא טרח לצרף לפייסבוק מדריך מסודר שמכיל את כל כללי העשה ואל תעשה,

אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן

1- אם אתה לא שם אתה לא קיים 

בעלי עסקים רבים חוששים מהפייסבוק.

הם מפחדים משיח ישיר וחשוף עם קהל הלקוחות שלהם, מתלונות ומשיימינג, אבל האמת היא שבעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על הרשת החברתית הפעילה ביותר בישראל.

אז נכון, נהיה כנים, תמיד יכולים להיות לקוחות לא מרוצים שיכתבו תלונות על הקיר, אבל הכוח של פייסבוק טמון ביכולת שהוא מקנה לבעלי העסקים לשלוט בשיח השלילי, לספק מענה אדיב לתלונות בזמן אמת ולחשוף את הטיפול המקצועי והיתרונות שלהם לקהל רחב.

אל תפחדו לצאת לדרך, עקבו אחר המדריך שלנו ובזמן קצר תוכלו לנהל ערוץ עסקי שימשוך אל העסק שלכם קהל חדש שלא הייתם מסוגלים להגיע אליו.

את ההכנסות שיזרמו מהלקוחות החדשים שיגיעו מהפייסבוק, תמיד תוכלו להפנות לחברה חיצונית, או לשכירת עובד שינהל עבורכם את העמוד בצורה מקצועית.

2- כשזה מגיע לכמות לייקים, הגודל לא קובע –

אזרתם אומץ, הקמתם עמוד פייסבוק חדש, שמתם את לוגו בית העסק בתמונת הפרופיל ועכשיו הגיע הזמן להביא אוהדים (לייקים) לעמוד.

סביר להניח שבשלב הראשון תשתמשו במכרים שלכם, אבל למרות שתמיד נחמד לראות שהדודה מנהריה, או החבר מהמילואים עושים לכם לייק לפוסט, חשוב שתדעו שאחוז האוהדים שנחשפים לפוסטים שאתם מפרסמים הוא כ-5-10% מתוך כלל האוהדים בעמוד שלכם.

זאת אומרת שאם הדודה המפרגנת רואה את הפוסט, לקוח פוטנציאלי עלול לפספס אותו. חשוב לאפיין מה קהל היעד הרלוונטי שלכם, להביא אותו לעמוד שלכם ולשמור על הקהל בעמוד איכותי ככל הניתן, גם על חשבון כמות הלייקים.

איך עושים את זה? בעזרת קמפיין מטורגט (ראו סעיף 88), הצעת תמריץ ללקוחות שיעשו לייק לעמוד בעת ביקור בבית העסק עצמו ואינספור דרכים נוספות, העיקר לא לבזבז את החשיפה האורגנית על קהל לא רלוונטי (עוד על זה בסעיף 6).

3- אסטרטגיה היא לא מילה גסה –

שאלת מיליון הדולר, או מיליון הלייקים היא מה בכלל מפרסמים בעמוד הפייסבוק של העסק? העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא הזה היא לבצע חשיבה ולהבין איזה ערך מוסף אתם יכולים להעניק לקהל שלכם, מה יכול לעניין אותם?

אנשים לא רוצים להיחשף לפרסומות ומבצעים כל הזמן, לעומת זאת הם ישמחו לשתף פוסטים שמעניינים אותם.

אתם יכולים לפרסם טיפים, ציטוטים השראתיים, סיפורים מעניינים ומדריכים מעולם התוכן של העסק שלכם.

ברגע שגיבשתם אסטרטגיית תוכן תוכלו לבנות תכנית מסודרת וליצור פינות תוכן קבועות שיעזרו לכם, למשל – יום ראשון סיפור מאחורי הקלעים של בית העסק, יום שני – מדריך שימושי, יום שלישי – מבצע השבוע, יום רביעי – טיפ, יום חמישי – סיפורו של לקוח מרוצה וכו’.

4- עמוד הפייסבוק הוא כרטיס הביקור שלכם באינטרנט –

כמו שהשקעתם בעיצוב החנות, או כרטיס הביקור של העסק, כך אתם צריכים לייצר ניראות מקצועית לעמוד הפייסבוק שלכם.

השתמשו בתמונות מקצועיות המותאמות לגדלים בהם פייסבוק עובדת אותן אתם יכולים להוריד משלל אתרים חינמיים או אפילו לצלם בעצמכם.

הקפידו לכתוב סטטוסים קצרים שקולעים למטרה, ללא שגיאות כתיב וניסוחים מסועפים והשתמשו באתרי קיצור לינקים כשאתם מפרסמים קישור ארוך.

גם במענה לפניות ושאלות של גולשים, הקפידו לענות תוך טווח זמן סביר, באדיבות ובשפה רהוטה.

5- חשיפה אורגנית –

כפי שהסברנו בסעיף 2, החשיפה האורגנית של הפוסטים שלכם בפייסבוק היא 5-10% בלבד, הסיבה לכך היא שפייסבוק מעוניינת שתשקיעו תקציבי פרסום בכלי הקידום הממומן שלה.

חשוב להכיר את הנתון הזה ולבחון איזה מהפוסטים שלכם זוכים לחשיפה אורגנית גבוהה ואילו פחות.

בידקו באילו סוגי פוסטים הקהל שלכם מתעניין והגבירו את השימוש בהם, פוסטים שזוכים להתעלמות ולחשיפה נמוכה ככל הנראה שמקומם בתיקיית פח הזבל.

בנוסף, כדאי שתכירו כמה טריקים שיעזרו לכם להגדיל את החשיפה האורגנית בפוסטים שלכם.

6- ויראליות –

המטרה שלכם בפייסבוק היא לייצר ויראליות שתגדיל את החשיפה האורגנית של הפוסטים שאתם מפרסמים.

הויראליות מושפעת ממספר גורמים – סוג הפוסט, הנושא שלו, האינטרקציה לה הוא זוכה, תיוגים, מילות מפתח ועוד.

נצלו את הפלטפורמה על מנת להגדיל את הויראליות של הפוסטים שלכם.

למשל, פייסבוק מתחרה ביוטיוב ומגבירה את החשיפה האורגנית של סרטוני וידאו על מנת לפתות משתמשים להעלות סרטוני וידאו אצלה ולא אצל המתחרה מגוגל. נצלו זאת ונסו לפרסם סרטוני וידאו (מדריך או טיפ אפשר לצלם בקלות יחסית). פייסבוק משיקה כלים חדשים כל הזמן והיא מקדמת אותם על ידי הגברת החשיפה האורגנית שלהם, כך למשל אם תשתמשו בפונקציית השידור החי של פייסבוק תוכלו להגדיל את החשיפה האורגנית של הפוסט בעשרות אחוזים.

דרך נוספת להגדיל חשיפה אורגנית היא לעודד אינטרקציה (תגובות, שיתופים ולייקים) על הפוסט על ידי תיוג אנשים (לקוחות או עובדי החברה), שיתוף הקהל באמצעות חידות, או אפילו הנעה פשוטה לפעולה ברמת הניסוח (שתפו את הפוסט).

7- קידום ממומן –

גם אם אתם אשפי הויראליות והצלחתם להגביר את החשיפה האורגנית שלכם למקסימום, כלי הקידום הממומן של פייסבוק יעניקו לכם אפשרויות פרסום ממוקדות וחכמות שיעזרו לכם להגיע לתוצאות גדולות אף יותר.

חשוב שתכירו את כלי הקידום וסוגי המודעות הממומנות של פייסבוק.

ההמלצה שלנו היא להשתמש במערכת ניהול קמפיינים ולא לקדם פוסטים ישירות מהעמוד.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד הרלוונטי למודעה ולהתאים את הפנייה ואת התמונה אותה אתם בוחרים לקהל היעד.

אם למשל החלטתם לקדם מודעה לנשים, חשוב שתכתבו את המודעה בלשון נקבה.

עוד נקודה חשובה היא להגדיר מטרה אחת יחידה וברורה לכל קמפיין, אל תנסו לקדם מודעה אחת שמטרתה גם להפנות לאתר, גם להביא לייקים לעמוד וגם לייצר אינטרקציה על הפוסט, ביחרו את הכלי המתאים למטרה שהגדרתם והשתמשו בו, תמיד תוכלו להעלות מודעות נוספות.

8- אופטימיזציה –

זה כבר מזמן לא סוד שפייסבוק יודעת עלינו כמעט הכל והיא מנצלת את המידע הזה על מנת למקסם את תוצאות הקידום הממומן.

הקמפיינים של פייסבוק עובדים בתהליך אופטימיזציה – המודעה נחשפת על פי ההגדרות שבחרתם ואתם מחוייבים בתשלום על פי השיטה שהגדרתם (תשלום לפי חשיפה/תשלום לפי הקלקה), לכן אנחנו ממליצים לכם לנהל קמפיין בתקציב גדול יחסית במקום מספר קמפיינים קטנים על מנת לאפשר למערכת ללמוד ולהגיע לתוצאות אופטימליות. חשוב לעקוב בזמן אמת אחרי תוצאות הקמפיין שלכם, תמיד תוכלו לעצור ולשנות את הקמפיין במידה והתוצאות לא רלוונטיות.

9- התאמה למובייל –

הרוב המוחלט של הגולשים בפייסבוק עושה שימוש באפליקציית המובייל.

תוכלו לנצל זאת לדברים פשוטים כמו סוגי התוכן שאתם מפרסמים והתאמת העיצובים למובייל, או בכלים מתוחכמים יותר שפייסבוק מאפשרת כגון פרסום מבוסס מיקום.

כך תוכלו לפרסם מודעה על מבצע חם ומיידי רק לקהל שנמצא באזור הגאוגרפי של החנות שלכם.

10- סינרגיה בין הנכסים הדיגיטליים –

התייחסו לכל הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתר אינטרנט, אפליקציה, בלוג, עמוד פייסבוק ועוד) כמקשה אחת ושלבו ביניהם למקסום תוצאות.

הכניסו אופציה לשיתוף בפייסבוק מהאתר, בצעו הפניות מעמוד הפייסבוק לחנות האינטרנטית שלכם, תצבעו גולשים שנכנסים אל האתר שלכם וצרו רשימת פרסום ממוקדת על פי המוצרים או השירותים בהם הם התעניינו וצרו קמפיין ממוקד בפייסבוק לקהל זה בלבד, כך תוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר ותנצלו כראוי כל שקל מתקציב הפרסום הממומן שלכם.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×