בניית נוכחות חיובית ברשת

בניית נוכחות חיובית ברשת

השם שלנו הולך לפנינו ובעידן האינטרנט אנשים מחפשים מידע עלינו כל הזמן. מועמדים למקומות עבודה מגלים לא פעם כי המעסיקים הפוטנציאליים בוחנים את הרשתות החברתיות שלהם ועסקים חשופים עוד יותר. עסקים צריכים שהנוכחות שלהם ברשת תהיה חיובית.

הלקוחות מקבלים החלטה האם לפנות לעסק או לא בין היתר על פי מה שהם קראו באינטרנט. אנחנו לא אמורים להיות מופתעים מכך, שהרי אם אנחנו נרצה ללכת למסעדה נרצה לקרוא את הביקורות עליה ולדעת מה אחרים חשבו עליה לפני שנזמין מקום. כך גם הלקוחות שלנו, רוצים לשמוע מה אחרים אומרים עלינו לפני שהם יוצרים קשר.

לגרום לקהל שלנו לסמוך עלינו

התקשורת מול הקהל הגדול ברשת עוברת במספר שלבים. ראשית עליו להכיר אותנו ולדעת שאנחנו קיימים כדי שהוא יוכל לברר פרטים עלינו ולקנות מאיתנו. לאחר מכן אותו קהל צריך להרגיש רגש חיובי, שאנחנו יכולים לתת לו מענה ולבסוף כדי שהוא ירכוש מאיתנו או יהפוך ללקוח, עליו לסמוך עלינו. תהליך זה יכול להיות מהיר מאד והוא יכול לארוך מספר חודשים, תלוי בתחום העסק, בסוג הלקוחות וגורמים נוספים.

נוכחות חיובית ברשת עוזרת ללקוחות הפוטנציאליים לסמוך עלינו ולהפוך ללקוחות שרוצים לשלם עלינו. לרשת כוח עצום בתהליך וככל שאנחנו נשאיר רושם טוב יותר והביקורות עלינו יהיו חיוביות, כך עולה הסיכוי שיפנו אלינו. לאחר שהבנו את חשיבות יצירת הרושם ברשת אנחנו צריכים להבין כי הדבר תלוי בנו ועלינו להיות אקטיביים כדי להשיג זאת.

בניית נוכחות חיובית ברשת: בגוגל, יוטיוב ובפייסבוק

המטרה שלנו היא לגרום לקהל שלנו לסמוך עלינו עוד לפני יצירת הקשר הראשוני. התחרות בין העסקים גדולה והאינטרנט יכול לשמש אותנו בצורה חיובית אם נפעל נכון:

בניית תשתית ברשת

השלב הראשון ביצירת נוכחות חיובית ברשת היא להיות שם. אנחנו צריכים לשאוף לכך שכשלקוח פוטנציאלי יחפש את השם שלנו או את שם העסק, הוא ימצא מידע עלינו. אתר אינטרנט, חשבון בפייסבוק וערוץ ביוטיוב הם חלק מהפלטפורמות שנרצה להשקיע בהן כאשר אנחנו לא חייבים להיות נוכחיים בכל מקום ויש יתרון לכל פלטפורמה.

האתר שלנו אומר מי אנחנו, מציג את השירות והמוצר וכשהוא כולל בלוג הוא יכול למצב אותנו כמומחים בתחום שלנו. הנוכחות בפייסבוק יכולה להיות דרך דף עסקי או קבוצה ועלינו לחשוב מה אנחנו רוצים לספר לקהל עלינו ולחשוב מה הלקוחות ירצו לדעת. אפשרות נוספת היא יצירת ערוץ יוטיוב שמאפשר לנו “לדבר” אל הקהל באופן אישי ובמיוחד אם אנחנו מופיעים בו.

עידוד ביקורות טובות

אנשים קונים באופן טבעי ממקומות שהם שמעו עליהם דברים טובים. אם לפני תקופת האינטרנט אנשים חיפשו ביקורות אצל אנשים אמיתיים, היום הם ניגשים לאינטרנט ובודקים אילו ביקורות העסק קיבל. על העסק להוסיף אפשרות לקבלת ביקורת בגוגל ולעודד את הלקוחות להוסיף משוב. הלקוחות המרוצים יכולים להביא את הלקוחות הבאים במינימום מאמץ אך עלינו לבקש מהם להשאיר את הביקורת.

ניתן להשאיר ביקורת לא רק בגוגל אלא גם לדף בפייסבוק כאשר גולשים רבים קוראים את הביקורות שנמצאות בדף כמו גם את התגובות. התגובות המופיעות לפוסטים שעולים בדף בפייסבוק או לסרטון ביוטיוב יכולות להיות משמעותיות ולהשפיע על החלטת המתעניינים אם לפנות אלינו ואם להפוך ללקוחות של ממש.

ממליצים והפניות

מרכיב נוסף שיש לחשוב עליו הוא על לקוחות ממליצים ועל הפניות אותנטיות. אנחנו רוצים שאנשים יגיעו אלינו ממקומות שונים ברשת ושישמעו עלינו דברים טובים. מעבר ללקוחות שיכולים להשאיר לנו ביקורות חיוביות, אנחנו יכולים לנסות לבצע שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מקבילים ולקבל מהם הפניות לעסק.

למשל, קבלן בנייה יכול לשתף פעולה עם אדריכל שעבד איתו יחד ולקבל ממנו המלצה. ההמלצה יכולה להופיע בדרכים שונות: כתבה באתר של האדריכל בשיתוף עם הקבלן עם טיפים לבנייה, תמונה משותפת של השניים בפייסבוק עם מילים חמות על העבודה המשותפת ואפילו שליחת פרטים של הקבלן עם מילים חמות לרשימת התפוצה של האדריכל. זה המקום לצאת מהקופסה ולייצר שיתופי פעולה אותנטיים שיביאו לעסק עוד לקוחות. ההפניה יכולה להתבצע בפלטפורמות שונות והתוצאות יכולות להיות עוצמתיות.

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×