סדר עדיפויות במשימות קידום אורגני

סדר עדיפויות במשימות קידום אורגני

כמה פעמים אנחנו נכנסים לשורת משימות SEO לאתרים קיימים, מקודמים או לא מקודמים, או אתרים חדשים לחלוטין אצלם הכול צריך להתחיל מאפס או אפילו אתרים שאנו עובדים עליהם במשך חודשים רבים של קידום, ושורת המשימות הולכת וגדלה ולא נראה לעולם כאילו היא מתקרבת לסיום

לאחרונה נתקלתי בפוסט המצוין במוז שנותן טעימה איך אפשר לייעל במעט את התהליך הזה, ואולי לתת ערך מוסף ללקוח שלנו, וגם לנו כחברת קידום או מקדמי אתרים עצמאיים – במכה אחת

אז לא אפתיע אתכם מדי על ההתחלה, מילות המפתח הן כמובן סדר וארגון ותיעדוף. אבל מה זה אומר בעצם?

נתחיל. מה שאנחנו מסתכלים עליו בעצם הוא חלוקה ל-2 שלבים עיקריים:

1. רשימת משימות SEO

בואו נתחיל ונעלה על הדף את כל הדברים, כל העצות וכל הרעיונות והמשימות שחשובות לנו לאתר מסוים, כמה דוגמאות? בבקשה:

א. טיפול בטייטלים ודסקריפשנים

ב. ליצור היררכיה נכונה ועמודי קטגוריות חדשים לתחומים המקודמים

ג. לשנות את כל ה-URL ל-friendly

ד. לעדכן את מפת האתר שתרכז את העמודים החדשים והדינמיים

ה. להרחיב את מחרק מילות נפתח לפי שינוי היקף החיפוש והוספת מילים חדשות

ו. לבדוק ולבצע קישורים פנימיים נכונים וחדשים על פי העמודים החזקים שעולים

ז. לטפל בעמודים העולים בדירוג בהצעות תוכן ושיפור יחס המרה

ח. ועוד… ועוד..

48176098_s

בשביל שהאתר שלכם יהיה במגמת עלייה, הרשימה הזו צריכה להיות נרחבת ומקיפה עד כמה שאפשר, כולל כל הדברים שהם הכרח וכוללת את כל הדברים שהם הצעות לשיפור, אבל זו צריכה להיות נקודת המוצא.

2. שאלות סדר עדיפויות:

אם נחלק ונשאל את השאלות הנכונות בתחילת התהליך, יהיה לנו קל בהרבה להתמודד עם המשימות שהטלנו על עצמנו ועל הצוותים שעובדים אתנו בשיתוף, למשל:

א. אילו מטרות של החברה המשימה הזו משרתת?

האם אנחנו מנסים להגדיל מכירות? לשפר את יחס ההמרה? להגדיל טראפיק? מה המטרה העיקרית שבשינוי או במשימה הספציפית שרשמנו ברשימה שלנו? אולי להגדיל נרשמים לאתר, או לאסוף יותר כתובות מייל לניוזלטר

כל אחת מאלה יכולה להיות תשובה נכונה, אבל אם נדע להגדיר את המטרות האלה, לא רק שנוכל להיעזר בזה לסדר העדיפויות שלנו אלא גם נהיה מסונכרנים עם הלקוח שלנו ונדע לתת לו תשובות יותר מדויקות לגבי מה מהות הפעולות שאנחנו עושים היום.

ב.מהו הערך של אותה הפעולה בפרקי זמן מוגדרים מראש:

אסביר – כאשר אני מוסיף כמות גדולה של מילות מפתח המוצגות כקטגוריות או כתגיות, ויוצר אליהן דרכים נוחות למשתמשים להגיע, אני יוצר הגדלה של כמות הגולשים הפוטנציאליים שאני מכוון אליה.

בהערכת מילות המפתח שלי אני יכול לתת הערכה ללקוח כי בחודש הראשון אנחנו נגדיל את הטראפיק הכולל לאתר ב-5%, בחודש השני ב-12%, תוך חצי שנה ב-30% והלאה.

נרצה להתבסס על נתונים קיימים שלנו או על ניסיונות שנעשו בעבר אבל תמיד טוב לתת הערכה ללקוח, ומבחינתנו לראות את ההערה הזו כיעד.

ג. מי אנשי הצוות שיעבדו איתי על המשימה ומה ההערכות שלהם לביצוע:

כידוע, אנחנו לא עובדים לבד על דברים. יהיה כאן איש תוכן, מפתח, אנשי UX UI, מעצבים וכל מיני עושי פלא אחרים. חשוב למפות אותם – מתי אצטרך אותם ולכמה זמן, וחשוב שהם בעצמם יגידו את הזמן שלדעתם זה ייקח להם.

לעיתים קרובות אנחנו כאנשי SEO לא מבינים עד הסוף את הלוז של עבודת פיתוח או עיצוב מסוימת, וחשוב שהאדם הכי מנוסה באותה הפעולה ייתן הערכה, כדי שנדע לחבר את הפעולות יחד לכדי תזמון נכון.

ד. איך נמדוד את ההצלחה שלנו, ואי נדע לזהות באגים ותקלות במהירות האופטימאלית?

חשוב מאוד להתוות אמצעים ברורים למדידה של כל שינוי או תהליך שאנחנו עושים. אם פתחנו עמוד חדש על תחום חדש מספר טלפון נפרד יכול לעזור. אם אנחנו מתעסקים בהגדלת טראפיק כמובן לבדוק ולמדוד את כמות הגולשים האורגניים ולבודד אותה מכל מדד אחר, וכו’.

לגבי טעויות או באגים – יש כאלה ויהיו כאלה. תהליכים בפיתוח לעיתים נדירות עוברים בצורה חלקה וללא תקלות. יש לשים או איש בקרת איכות (או בעצמנו, לא בושה) ולבדוק את כל הבעיות שעלולות להתעורר. אם עשינו שינוי במבנה עמוד, מה יכול לגרום השינוי הזה מבחינת הגולשים? האם משהו שהם רגילים לראות במקום מסוים נעלם? זה חשוב לדעת וחשוב להגיב

כמה הערות כלליות שילוו אותנו בתהליך:

א. צפו למינימום ובצעו את המקסימום – באופן כללי, לא לתת הערכות של הגדלה מידית במאות אחוזים ושיפור מידי של יחס ההמרה כי ההבטחות האלה לעיתים רחוקות מתגשמות באחוזי הצלחה גבוהים כל כך, ולעיתים קרובות מותירות אחריהם לקוחות מאוכזבים ורמת אמינות נמוכה של מפרסמים.

במקום זאת – בצעו והגיעו למקסימום היעדים שהגדרתם לעצמכם. תפתיעו את הלקוח לטובה בביצוע ולא בהבטחות. אם ראיתי שתהליך הפיתוח והעיצוב מוערך בשבועיים, הלוז שאתן יהיה עם מספיק מרווח נשימה כדי שאוכל להגיש בזמן ולא לאכזב. אם צפיתי הגדלה ב-15% של הטראפיק, אעריך אולי ב-10% ואקווה שאגיע ליעד המקורי שלי.

ב. זכרו שהצוותים העובדים על המשימה לא עובדים רק עליה. פיתוח של 20 שעות נטו יכול לקחת גם שבוע וחצי, כי למפתח יש עוד דברים ועוד משימות שוטפות, קחו בחשבון שהכול נעשה תחת מעטפת של עבודה יום יומית, ולא כל דבר יהיה מיידי .

ג. אל תעריכו זמנים בשביל אחרים, לפחות לא לפני ששאלתם אותם. תמיד קבלו הערכת זמן מהמבצע, ולפי זה תנו את שלכם.

ד. ייצרו רשימה ארוכה של משימות – הציגו ללקוח את הקצרה ביותר של הטובות והיעילות ביותר. באם ישאלו אתכם יש לכם עוד המון סעיפים ומשימות, אבל ברגע נתון נתרכז ב-2-3 הכי טובות ומבטיחות שלנו.

ה. במידת האפשר – שני תחומים שראוי וטוב להשקיע בהם –

איסוף נתונים קל, ידידותי ונוח לשימוש

פיתוחים ל-CMS והורדה תמידית של התלות שלנו כאנשי SEO בגורמים נוספים. ככל שנפתח את מערכת הניהול שלנו יהיה קל יותר לאנשי התוכן ואנשי ה-SEO לעשות שינויים ושיפורים בהמשך מבלי להפעיל כלל את המפתחים ושאר אנשי הצוות

כמה פעמים אנחנו נכנסים לשורת משימות SEO לאתרים קיימים, מקודמים או לא מקודמים, או אתרים חדשים לחלוטין אצלם הכול צריך להתחיל מאפס או אפילו אתרים שאנו עובדים עליהם במשך חודשים רבים של קידום, ושורת המשימות הולכת וגדלה ולא נראה לעולם כאילו היא מתקרבת לסיום

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×