קידום אתרים אורגני בגוגל בשנת 2022

ב-2022 קידום אתרים אורגני

בהחלט ניתן לומר שמאז פיתוח מנוע החיפוש של גוגל שהגיע אל חיי כולנו לפני כשניי עשורים, העידן הדיגיטלי והטכנולוגי שאנו מכירים היום חווה מגוון של שינויים ופיתוחים – מאין סוף מידע הזמין לנו בכל עת ועד למגוון עבודות שהתפתחו בזכות מנוע החיפוש כשהבולט מביניהם הוא קידום אתרים אורגני – SEO. מהרגע בו קידום אתרים אורגני נוצר והתפתח, עסקים קטנים וגדולים כאחד נחשפו אל האפשרות הנכספת והנדרשת- הנעה וקידום העסק והגעה אפקטיבית אל קהל היעד אליו העסק מכוון.

קשה מאוד לדמיין כיום בשנת 2022 עסק, מוצר, רעיונות ובלוגים שלא משתמשים בטכניקות מסורתיות של קידום אתרים אורגני, וכמו כל דבר מבוסס ומושרש היטב, ישנם גם פיתוחים חשובים שכדאי להכיר.

יחד עם כל הטוב שקידום אורגני מעניק לעסקים יש הטוענים שניתן לראות באופן מובהק כי בשנים האחרונות מנוע החיפוש של גוגל מתעדף שיווק ממומן וזאת בשל שינויים שקרו בתוך חברת גוגל – אך שזה לא יעצור אתכם מהמשך קידום אורגני של העסק והאתר שלכם, רק תתצטרכו להסכים לקפוץ אל מים עשירים יותר וקלים יותר לשחייה ולשדרג את העסק בפיצ’רים הטכנולוגיים שגוגל מציעה, והם בהחלט ידידותיים לבעלי האתרים ולגולשים ומזמינים אתכם לעולם דיגיטלי חדש ויעיל יותר בכל תחום הקידום האורגני.

עם פרספקטיבה נכונה ואופטימית אפשר לומר שאף על פי הטענות שקידום אתרים אורגני – SEO אינו בנסיגה, הוא מתפתח ועולה כמה מדרגות, מזמין אתכם להשקיע יותר בתוכן איכותי ועשיר ופחות חתרנות דוחפת אל הנכס המבוקש והלא הוא ‘העמוד הראשון’ בגוגל, החשיפה במנוע החיפוש של גוגל עדיין בסדר העדיפות ולהגיע אל הדף הראשון היא עדיין המטרה, אך הדרך אלייה דורשת אסטרטגיות דיגיטליות חדישות, יצירתיות, מתוחכמות ועם זאת פשטניות ומזמינות יותר.

אסטרטגיות תוכן איכותי ושיטות קידום אורגני חדישות שכדאי שתכירו

  • גרסת מובייל נוחה של האתר ובעלת נגישות לתוכן המלא -אל תחסכו תוכן במובייל מקהל היעד שלכם

עם כמה שהשקעתם בנגישות, יעילות ותוכן באתר שלכם כנראה שתזכו לפחות חשיפה בקרוב אם לא תעדכנו גרסת מובייל. על פי פרסומים גוגל מקדמת את אג’נדת מובייל פיירסט (Mobile First). משמע שאם לאתר שלכם אין פלטפורמת מובייל מותאמת החשיפה של האתר תפחת משמעותית משום שגוגל תסרוק ותתעדף חיפושים יותר לפי גרסת המובייל מאשר גרסת הדסקטופ. הרבה עסקים מסתפקים בגרסת מובייל מצומצמת אך זו בקרוב תביא לירידה בחשיפה ובכניסות לאתר.

העיקרון הוא נורא פשוט – רובינו מעדיפים ומשתמשים במובייל וכדאי להשקיע בגרסת מובייל נגישה ומלאה בתוכן אותו אתם מציעים.

  • אופטימזציה, התנהלות וגלישה קלה ונוחה באתר תעניק טראפיק וזמן שהייה ממושך באתר

הרבה פעמים גולשים ינטשו במהרה גלישה באתר מסויים מפאת גלישה תקועה כזו שעמוד האתר אינו עולה במהירות (המהירות הנמדדת במומצע היא 4 שניות), רמת אבטחה נמוכה, נראות ועיצוב פחות מותאמים ונגישים באתר תעיק על הגולשים ותיצור נטישה מהירה. קישורים מנותקים, תוכן גנרי, אתרים שמשביתים את לחצן “הקודם”, מודעות קופצות המקשים צפייה בתוכן המבוקש, איות ודקדוק שגויים – כל אלו למשל ועוד המון תקלות טכניות נוספות ואחרות יביאו לנתוני חשיפה וגלישה ירודים.

השקיעו באופטימזציה, בהבנה של הבעיות הטכניות העולות מתוך האתר ואל תזנחו אותן. גם כשהאתר כבר נראה נהדר ונוח לשימוש כמובן לא לשכוח לדאוג לתוכן איכותי וברמה גבוהה, אתר נגיש ונוח עם תוכן איכותי עולים בקנה אחד ובהחלט מוצר מבוקש ומתבקש.

  • פחות דחיפת ביטויים החוזרים על עצמם ויותר אסטרטגיות ניהול תוכן יעילות ומותאמות לעולם הדיגיטלי שאנו חיים בו כיום

בשיטה המסורתית של קידום אתרים אורגני מצאנו שחזרה על ביטויים תביא לחשיפה גבוהה של האתר אך כיום נמצא שזה פחות רלוונטי ואם לומר בשפה פשטנית גם עלול להעיד על שפת תוכן ירודה וכזו שמתרכזת בדחיפת מוצר או רעיון ופחות בהעשרה מיטיבה של מידע או הזמנה נכונה ונעימה יותר לעסק או המוצר.

עדיין חזרה על ביטויים תביא חשיפה אך לאו דווקא, מנוע החיפוש של גוגל מתעדף זאת פחות ופחות, ובהחלט כן ואף רצוי לשדרג ולהרחיב את הנושא כך שלקהל היעד תהיינה יותר נגישות להגיע אליכם. איך תעשו זאת בצורה נכונה! השתמשו בביטויים מקבילים לביטוי או הנושא אותו אתם מנסים לקדם, מילים נרדפות, הכנסה של ביטויים נוספים הקשורים לאותו ביטוי ונושא ראשוניים שגם אותם אפשר לקדם וכך החשיפה תגדל.

למשל בכתיבת מאמר על מטבעות קריפטו יהיה ניתן להכניס המון ביטויים אחרים שגם להם החיפוש רב כמו ארנקים דיגיטליים מומלצים, מטבע ביטקוין, סוגי מטבעות קריפטו, מטבעות קריפטו מובילים ועוד, כולל לינקים בתוך העמוד לשאר הביטויים ונושאים אלו מה שיוביל את הקוראים לשהייה ממושכת יותר באתר ויגדיל חשיפה וטראפיק. כיום מותר לנו לחגוג גם עמוד אחד בקידום של מספר ביטויים.

חשוב לציין שלעומת זאת אם ישנו נושא או מוצר שלאו דווקא בעל תחרות גבוה, כאן בהחלט אפשר להתרכז במהות הביטוי שאותו מנסים לקדם ולחזור עליו מספר פעמים וסבירות החשיפה של התוכן והאתר תהיה גבוהה במיוחד.

  • מבנה התוכן גם משחק כאן תפקיד חשוב

ניתן לראות יותר ויותר תוכן שיווקי הנכתב בצורת שאלות ותשובות, סמנטיקת כתיבה זו מאפשרת קריאה נעימה וקלילה לגולשים ומענה מהיר וממוקד יותר, זאת בעקבות עלייה ניכרת של גולשים במנועי החיפוש דרך שאילת שאלות וגם שאילת שאלות של גולשים באופן קולי במנועי החיפוש.

סמנטיקה זו מובילה אותנו להכיר אלגוריתם שהופך להיות חלק מהותי באופן בו אנחנו מחפשים מידע – RankBrain, האלגוריתם ניזון מחיפושי גולשים ולומד להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר.

  • בחיפוש לוקאלי (מקומי) Local Search Marketing כבר התנסיתם?

קידום אתרים אורגני בגוגל מתרחש גם בזירת כרטיס העסק שלכם, במידה ויש לכם עסק עם מיקום פיזי הנותן שירותים כגון מסעדה, בית אירוח, מלון, משרד ועוד מגוון עסקים אחרים אל תשאירו את גוגל ביזנס מאחור. בשנים האחרונות גוגל מקדמת יותר ויותר את כרטיסי העסק במנוע החיפוש ואף יותר בחיפוש המתבצע במובייל.

מעבר לפרטים בסייסים של כרטיס העסק כמו פרטי מיקום, טלפון ועוד, תוכלו למשוך אליכם את קהל היעד שלכם בזכות חשיפה של גוגל גם אל פוסטים קצרים שתוכלו להוסיף אל כרטיס העסק שלכם, כאן התוכן השיווקי חשוב מאוד שיהיה מותאם, קולע, קצר, ברור ומספיק מושך על מנת להניע את הקהל להגיע לעוד תכנים רלוונטים שהעסק שלכם מציע.

כמו כן גוגל משתמשת במידע, המלצות ופוסטים מפלטפורמות מדיה נוספות כך שכל אלו יחד בהחלט מגדילים ומשפרים חשיפה וקידום אורגני לעסק.

טיפ קטן וחשוב – התמידו לעבור על ביקורות, להשתתף בשיח ולתת מענה מותאם ומכבד, התמודדות עם ביקורת היא חשובה ומעידה על אחראיות העסק.

גם מענה שאלות נפיצות החוזרות על עצמן כמו האם המקום מותאם לילדים או האם יש גישה לבעלי מוגבליות חשובה מאוד בכרטיס העסק שלכם.

  • כרטיסים עשירים – Rich Cards עוד חידוש מבית גוגל שיקדם את האתר באופן אורגני

כלי המציע רמת רזולוציה גבוהה בייחוד בגלישה דרך המובייל, הכלי עובד באופן דומה לפיצ’ר הקרוסלה שנמצא במודעות פייסבוק. פיתוח כלי זה נעשה מתוך התחשבות ברזולוציה הנמוכה בגלישה דרך המובייל וכן בשל העובדה שכיום העמוד הראשון שמופיע בדרך כלל במנוע החיפוש של גוגל הוא תוכן ממומן והגעה אל תוכן אורגני דורשת גלילה, ואם כבר גוללים התוכן מקבל רזולוצייה גבוהה ונתונים מובנים ברורים שתאפשר נוכחות, חשיפה ונגישות.

  • לא רק מנוע חיפוש

אכן קידום אתרים אורגני מתרחש בעיקר ובזכות מנועי החיפוש, אך בהחלט כדאי ורצוי להשאיר לינק אל האתר דרך מדיות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדין, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק.

לסיכום

שימוש בתוכן איכותי ועשיר הנמצא באתר עם נגישות מירבית ונוחיות גלישה הן בגרסת דסקטופ והן בגרסת מובייל, כרטיס עסק במידה ויש מיקום פיזי לעסק, יחד עם הכרות ושימוש חכם בראנקבריין וברי’ץ קארד, ובתוספת של שימוש בקישורים מותאמים דרך המדיות החברתיות- כל אלו יחד הם מתכון נהדר לקידום אתרים אורגני בשנת 2022.

בהחלט ניתן לומר שמאז פיתוח מנוע החיפוש של גוגל שהגיע אל חיי כולנו לפני כשניי עשורים, העידן הדיגיטלי והטכנולוגי שאנו מכירים היום חווה מגוון של שינויים ופיתוחים – מאין סוף מידע הזמין לנו בכל עת ועד למגוון עבודות שהתפתחו בזכות מנוע החיפוש כשהבולט מביניהם הוא קידום אתרים אורגני – SEO. מהרגע בו קידום אתרים אורגני נוצר והתפתח, עסקים קטנים וגדולים כאחד נחשפו אל האפשרות הנכספת והנדרשת- הנעה וקידום העסק והגעה אפקטיבית אל קהל היעד אליו העסק מכוון.

פססט... אפשר להכיר?

השאירו פרטים ואנחנו כבר חוזרים לשיחת היכרות ראשונית

    אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

      MDN

      הופה!

      עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

      שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

        ×