איך להתקדם בדירוגים הלוקאליים?

בין התוצאות האורגניות והממומנות בדירוגי הביטויים בגוגל, הרבה פעמים אנחנו נתקלים בקבוצה של התוצאות הלוקאליות – עם שם העסק והכתובת שלו, לפעמים מעל לכל התוצאות ולפעמים במרכז העמוד או בסופו. איך להיות שם ולמה?

הקידום הלוקאלי מראה מספר תוצאות עם הכתובת, המלצות על העסק, מפת הגעה ומאפשר לנו כגולשים לקבל מידע על אתרים של חנויות או מקומות הנמצאים בקרבת מקום אלינו או ספציפית לאזור בו אנו מחפשים, אז איך להתברג בתוצאות הללו?

ראשית עליכם כמובן להירשם ב’גוגל מקומות לעסקים‘ (Google My business) ולהכניס שם את הפרטים עבור העסק שלכם, לאחר מכן גוגל שולחת גלויה עם קוד אישור לכתובת שהזנו ב’מקומות לעסקים’ ועלינו להכניס את הקוד הזה במקום המצוין על ידי גוגל. אחרי שהזנו את הקוד – העסק שלנו יתחיל להופיע

צריך לציין שיש יותר סיכוי שהעסק שלנו יופיע בתוצאות הלוקאליות דווקא איפה שכבר מופיעות תוצאות לוקאליות, ולא יהיה הראשון שיופיע בביטוי מסוים. לכן שווה לבדוק אילו ביטויים רלוונטיים אילנו ולעשות לעמוד העסק בגוגל אופטימיזציה בהתאם כשמעלים

קישורים לוקאליים לעסק

אחת הדרכים להתקדם בתוצאות הלוקאליות, היא באמצעות קישורים לוקאליים. מה שזה אומר בעצם, שאם יש לי עסק כלשהו באזור חיפה למשל, ואני רוצה להתקדם בתוצאות הלוקאליות בחיפוש בגוגל בחיפה – יעזרו לי בזה קישורים מאתרים אחרים הנמצאים באזור חיפה. לכן שווה למקד את מחלקת שיתופי הפעולה בחברת הקידום שיחפשו קישורים מאתרים כאלה התוצר של פעולה זו יביא לכמה יתרונות מרכזיים:

1. הוא יקדם את העסק שלי בחיפוש במפות של גוגל – כמובן שעמוד הגוגל מקומות לעסקים שלי יהיה מחובר עם Google Maps, ובחיפוש בממשק של מפות גוגל אני אתקדם ואופיע גבוה יותר ככל שיקשרו אליי יותר עסקים מהאזור המדובר

2. הוא יקדם את התוצאות הלוקאליות שלי בגוגל, כך שאם מישהו יחפש __ בחיפה או __ באזור חיפה אני אתקדם גבוה יותר בתוצאות

3. הוא ישפר את הDomain Authority  של האתר שלי, מכיוון שמדובר בקישורים איכותיים שרלוונטיים אליי, לאזור שאני נמצא בו ונותן בו שירות, וגם כמובן תורם לי למיקומים ולתוצאות היותר תחרותיות שלי בגוגל, כמו גם התוצאות לונג טייל שלי – מתוך ההתקדמות של האתר בביטויים השונים.

4. הוא יפנה לקוחות רלוונטיים לאתר ולעסק שלי. שכן לקוחות שמחפשים באזור מסוים, במפות גוגל, או בתוצאות הלוקאליות, הם כאלה שיכולים להגיע פיזית, ולבצע רכישה.

מה לגבי המלצות?

הטענה שנטענה בעבר כי המלצות הן “הקישורים החדשים” עבור המקומות לעסקים היא לא כל כך נכונה. קישורים הם עדיין המשפיעים על המיקומים יחד עם תוכן רלוונטי ואופטימיזציה – וההמלצות אינן בעלות משקל זהה לקישורים.

אבל – המלצות הן בהחלט סמן אמון חשוב עבור גוגל, ועבור המשתמשים. אם אני כמשתמש רואה שיש כמות גדולה של המלצות אותנטיות מאנשים שונים ודירוג גבוה של אותו העסק, זה משפיע על שיקול הדעת שלי ועל האמון שאני נותן בעסק זה. וגוגל תושפע מכך בצורה דומה, ותיתן משקל בדירוגים בהתאם.

איך למצוא מקומות לקישורים לוקאליים?

זה החלק המעניין, יש כמה בדיקות פשוטות שאפשר לעשות כדי להבין מאיפה כדאי לנו לקבל קישורים לוקאליים:

חפשו בגוגל אזכורים של עסקים המקודמים לוקאלית. כך למשל אם אתם רואים עסק שמקודם טוב במיקומים הלוקאליים שלו – חפשו איפה הוא מאוזכר באינטרנט, למשל – שם העסק ואז site: -domainname.co.il כלומר שם העסק מינוס הדומיין שלו, ותקבלו תוצאות בהן העסק מאוזכר או מקושר. לחילופין אתם יכולים לחפש את הביטוי מינוס שמות הדומיין של העסקים שאתם לא רוצים לראות, ולמצוא פורטלים רלוונטיים אליהם תשייכו את העסק שלכם

דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא לחפש את שם העיר בה אנחנו רוצים להיות מקודמים, ואז, לאחר התוצאות של העירייה ותיאורים של העיר, אנחנו מתחילים לקבל תוצאות של אתרי תוכן שרלוונטיים והכי מקודמים בעיר זו – אפשר לגשת לאתרים אלה ולבדוק אפשרות לקשר משם לאתר שלנו.

כך או כך, המיקומים הלוקאליים הם כאן והם יישארו, ההמלצה היא להשתמש בהם כמה שיותר לטובתכם ולקבל יותר טראפיק דרכם

אז מה הקונספט שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אל תגידו לא ידענו לא שמענו...

    MDN

    הופה!

    עשיתם חצי דרך, תנו לנו להשלים את החצי השני.

    שגרו אלינו שם וטלפון וכבר חוזרים.

      ×