1. הכוונה של הגולשים חשובה יותר ממילות המפתח: כמובן שמדובר כאן במגמה של שנים, הנכונה אולי יותר מתמיד גם היום והלאה לשנה הקרובה – חשוב להבין מה הגולש מתכוון לחפש, יותר מאילו מילות מפתח הכנסנו לעמודים שלנו. מאז אלגוריתם hummingbird והלאה ל–rank brainn- המגמה הזו הולכת ומתחזקת.
בוודאי שזה לא אומר שעלינו להסיר את מילות המפתח ככלל מתוכן העמודים שלנו, אלא בעיקר ללמוד להתייחס למטרה שלטובתה הגיע הגולש לאתר ולשלב בין השניים.
2. מהירות וחוויית משתמש – אתר מהיר וחוויית משתמש חיובית נוספו לאלמנטים הרלוונטיים לדירוגים של אתרים בגוגל כבר לא מזמן, וההבדל בתקופה האחרונה הוא שלא רק מהירות נלקחת בחשבון בחוויית המשתמש, אל הימנעות מ’הפרעות’ מסוימות לגולש דוגמת פופ אפים לא רצויים ולחיצות מפתיעות על פרסומות ובאנרים, כמו גם הגדלת משמעותה של האינגייג’מנט לחוויית המשתמש וכך בעקיפין גם לדירוגים בגוגל.
3. חשיבות המידע המקיף – עמוד תוכן עמוק וכולל על נושא מסוים, חזק היום יותר מתמיד. אחד הכלים של אתרים קטנים או אתרי נישה בתחרות עם האתרים הגדולים הוא הכניסה לעובי הקורה והירידה לפרטים בתחומים אותם הם מסקרים ומתעסקים. כאשר אתר לחנות בתחום מסוים יכול לתת יותר מאחרים כמו זאפ וכד’ מידע בנושא אותו התחום.
4. לקוחות \ גולשים חוזרים וחשיבותם לקידום – באופן לא מפתיע, ובהמשך לנקודה העוסקת בחוויית משתמש, הגולשים החוזרים שלכם והתייחסות נכונה אליהם יעזרו בדירוגים שלכם ובפניה שלכם ללקוחות חדשים – חשבו על לקוח שכבר היה באתר, איזה תוכן ניתן להראות לו ביתר קלות, איך לקצר את דרכו למקומות שהוא רוצה להיות בהם באתר או בחנות שלכם על מנת לייצר לו את חוויית הגלישה האידיאלית ובכך לעזור לו ולאתר שלכם גם יחד.
5. ירידה בערך הקישורים – אנו אומרים זאת בזהירות, אך לא בפעם הראשונה. הקישורים החיצוניים לאתר כבר לא משמעותיים כמו פעם. אמנם הם בהחלט עוזרים ואין להתעלם מהם, אך בניגוד ללפני כמה שנים שמספר קישורים חזקים היו עושים עבורכם את העבודה, או לפני הרבה שנים שהמון קישורים בלי חשיבות לאיכותם היום עושים את העבודה – היום הכוח שלהם הוא פחות מפעם.
עם זאת נוסיף ונאמר – שמי שיפעל על פי הדגשים האחרים הרשימה זו, וישיג עבורו מספר קישורים חזקים – ירוויח. היום בכל אופן, איכות הקישורים חשובה מתמיד לעומת הכמות שלהם.
מספר נקודות להתייחסות בקידום אתרים – לעתיד הקרוב
6. ירידה באמינות המידע של גוגל – אם שמתם לב בשנת 2016 זו הייתה השנה שגוגל התחילה ‘לזייף’ מעט במידע שהיא מספקת על החיפושים בה – כלי מילות המפתח התחיל לדווח על טווח חיפושים לעומת חיפושים מדויקים של מילת מפתח כזו או אחרת, וגם המידע עצמו על הקליקים וההופעות של כל מילה, התחיל להיות מעט שונה מפעם, אז באופן קונקרטי יותר, התייחסו למחקרים הפנימיים שלכם ועל התפיסה שלכם את הגולשים שלכם כדי לבצע מהלכים גדולים וקטנים.
7. קטעי מידע מומלצים ותשובות instant – היום זה עדיין חזק ב-google.com ועוד לא נכנס אצלנו, אבל התקופה קרובה מתמיד שקטעי מידע מומלצים ו-featured answers יהיו עניין שבשגרה, אז הכינו את עצמכם ליום שתצטרכו להציג כמות של מידע כבר בגוגל, והתייחסו לזה בבניית העמודים שלכם, אם אתם מעוניינים לתפוס את המגמות לפני שהן משתלטות על תוצאות החיפוש.
8. דפי AMP – בקידום במובייל זה נראה ברור ושקוף לאן נושבת הרוח, ועלינו להתייחס בהתאם, שכן גם בארץ החלו ניצנים של דפי ה-AMP, וככל שנקדים להסתגל, נרוויח.
אז מתוך 8 נקודות אלה, תקחו חלק או את כולן, הרוב בעצם תרגומים של רמזים ומגמות שגוגל שולחת אלינו כבר שנים, אך הם מתגברים ומשתפרים עם כל שנה, עדיף ומומלץ להתנהג בהתאם. לפוסט ההשראה ב-MOZ